Мета та завдання фізичної підготовки
Мета – підготовка працівників до виконання оптимальних по своїм
параметрам рушійних дій, які обумовлені професійними обов’язками.
Задачі:
-
створення та підтримка у
співробітників високого рівня професійної та загальної працездатності;
-
формування та збереження високого
рівня фізичного та психічного здоров’я, яке характеризується оптимальним
рівнем саморегуляції органів та
систем організму;
-
виховання психічних якостей:
сміливості, рішучості, ініціативності, наполегливості, самостійності,
впевненості у своїх силах, психічної стійкості до дії різних несприятливих факторів, які
виникають при професійній діяльності;
-
залучення молодої людини до
регулярних занять фізичною підготовкою та спортом, удосконалення спортивної майстерності, утворення високого
рівня усвідомленої мотивації та розуміння необхідності і корисності цих занять;
-
оволодіння теоретичними знаннями
та практичними уміннями і навиками самоконтролю за станом організму при
фізичних навантаженнях.
У ході занять з фізичної
підготовки водночас вирішуються декілька завдань: виховання дисципліни,
організованості, підтягнутості, товариської взаємодопомоги і колективізму.
Загальна фізична підготовка
Мета - формування високого рівня загальної фізичної
працездатності.
Задачі:
-
розвиток у молодої людини фізичних
якостей (витривалості, сили, швидкості, спритності, гнучкості), створення передумов для формування
спеціальних їх проявлень при професійної
діяльності;
-
оволодіння різноманітними уміннями та навиками, які
будуть допомагати більш ефективному
освоєнню та виконанню спеціальних рушійних дій;
-
виховування психологічних якостей,
які створюють основу для формування рис
психіки, що забезпечують ефективність
виконання професійно-прикладних фізичних вправ;
-
забезпечення психічного та
фізичного розвантаження у процесі
служби: профілактика розвитку психічної і фізичної перенапруги.
Гімнастика.
Заняття з гімнастики призводять до розвитку сили, координації рухів, спритності,
швидкості, витривалості, орієнтації у просторі.
Зміст занять з гімнастики
складають: загально розвиваючи вправи, комплексні силові вправи, комплекси
вільних вправ, вправи на гімнастичних снарядах (поперечині, канаті, паралельних
жердинах, коні, гімнастичній лаві, драбині та ін.) вправи на тренажерних
снарядах (атлетична гімнастика).
Легка
атлетика. Заняття легкою атлетикою спрямоване на розвиток швидкості,
координації рухів, навичок у пересуванні.
До програми занять відносяться
біг, крос, стрибки. Заняття з легкої атлетики проводяться на стадіоні чи
спортивному майданчику, де є бігова доріжка, яма для стрибків.
Плавання. Заняття з плавання спрямовані на розвиток витривалості,
сили, формування навичок оволодіння спортивними
стилями плавання, надання допомоги потопаючому, виховання витримки та
володіння собою.
Спортивні
ігри (футбол, баскетбол, гандбол, волейбол).
У процесі спортивних ігор розвиваються різні компоненти витривалості,
швидкісних і координаційних здібностей. Більш того заняття по фізичної підготовки
з застосуванням спортивних ігор більш емоційно наповнені і цікаві. На таких
заняттях навантаження переносяться значно легше і супроводжуються переважно
позитивним психологічним настроєм.
Марш-кидки. Марш-кидки проводяться з метою
вироблення у молодої людини більшої фізичної витривалості та здатності
здійснювати швидкий маневр без використання транспортних засобів.
Лижна
підготовка. Заняття з лижної підготовки спрямовані на загальне загартування
організму, розвиток у людини витривалості, здатності до швидкого пересування та
здійснення маршів на лижах.